L’ensenyament i l’aprenentatge de l’educació física en l’etapa de l’educació primària ha de fonamentar-se en l’adquisició d’aquells coneixements, habilitats i competències relacionades amb el cos i la seva activitat motriu que contribueixen al desenvolupament integral de la persona i a la millora de la qualitat de vida. La reflexió sobre el sentit i els efectes de l’activitat motriu; el desenvolupament d’hàbits saludables, regulars i continuats; i el sentir-se bé amb el mateix cos constitueixen principis valuosos de l’acció educativa i contribueixen a la millora de l'autoestima. L'educació física és una de les vuit competències que l'alumnat ha de desenvolupar a l’educació bàsica i que emmarquen el currículum. Els continguts d’educació física de cada cicle s’organitzen en cinc apartats:
- El cos: imatge i percepció
- Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
- Activitat física i salut
- Expressió corporal
- El joc
NO ÉS "GIMNÀSIA": molta gent per falta d'informació anomena de manera incorrecta en aquesta àrea tan important pels nins i les nines, ja que aquesta àrea des dels anys 80-90 ha estat instruïda per professionals qualificats per instruir-les a les escoles, era "GIMNASIA SUECA" el que es feia a principis del segle XX i fins la arribada de la democràcia a Espanya, l' únic objectiu que tenia era el de millorar la salut de l'alumnat. Ara actualment l'EDUCACIÓ FÍSICA impartida per professionals a les escoles té un objectiu molt més ampli, ja que és l'Educació Integral de l'alumnat (incloguent la coeducació), i la gimnàstica sueca està encara vigent en el currículum només per a la millorar postural i de la salut i no com un mètode únic.
Així que, a partir d'ara intentau anomenar les àrees pel seu vertader nom.
Per a més informació històrica:
HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ FÍSICA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada